Förlust. del 2

Eftersom det redan har gått ett antal veckor sedan den stora förlusten ägde rum i mitt liv har mitt humör börjat svänga.

De första perioderna kan, från nutidens perspektiv, kallas för det så kallade simpla ordet- depression. Det var en period gjord av hemskheter och negativ energi som ständigt påverkade andra. Att man helt plötsligt gör låter omgivningen vissna, när man under hela sitt liv har försökt få den att blomma. Det var första steget in i den onda cirkeln. Jag gick runt och ifrågasatte allt med onödiga kommentarer och med fördomsfulla blickar. Kanske berodde det på att min instabila personlighet började tappa sin grund? Eller har det något att göra avund, girighet eller hat?Jag vägrade oftast att inse vissa samtalsämnen och envisheten var på väg att läcka ut ur min kropp.

På kvällarna satt jag fastklisstrad vid datorskärmen, med känsligt känslogivande musik i sökan efter gamla underbara minnen med min vännina. min personlighet överskred tempraturens alla mått, samtidigt som muren runt om mig blev allt tjockare, tjockare och tjockare. Detta var mitt liv i 3 veckor, och det var detta som borrade igenom hjärtat i syfte att krossa det innefrån. Jag led. Jag var olycklig!

Nu är det annurlunda. Nu påverkas min personlighet ständigt av mina vardagliga handlingar. Om jag en dag studerar från morgon till kväll, då förväntas det olyckliga från mig själv. Däremot, om jag, efter skolan, umgås med nära vänner kan jag känna mig lyckligt överlägsen mina egna problem. Då har den tjocka muren kring min kropp helt plötsligt försvunnit och det fanns inget som kunde hindra mig, tills muren långsamt började visa sig. Muren försvinner aldrig, den byter färg som människan inte kan se. Det är en färg vars nyanser kontraseras vid beröring av objekt i närheten, genomskinlig, precis som min personlighet.

Om det är någon som känner detsamma så är det bara att kommentera. Kommer aldrig klara av denna ensamhet i lugn någon mer. Livet börjar rasa just för denna förlust.
Resten av historien kommer imårn. Ha det så bra alla. 

 

image4

Ciaao <3

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0