Det mest användbara organ - Hjärnan

Som vi flesta vet använder man hjärnan till att göra allt som är möjligt. Det skulle inte ha fungerat utan hjärnan, man behöver inte ens tänka tanken. Ja just precis, där tänkte jag! Skoja bara, eller egentligen inte. Eller hur? Skämt åsido.
Det mest irriterande, enligt mig, är hur så kallade "dumma" personer beter sig. Är det så att de överdriver? För att till exempel få uppmärksamhet? Nej, det tror jag inte. Det kan vara så, men jag tror nog mer på deras "outvecklade" hjärna. Det är ju så att man kan tro att de över huvudtaget inte använder hjärnan, att den inte existerar. Tycker inte ni det? Nu har jag iallafall bestämt mig för att skriva lite om mina tankar angående samhället. Egentligen inte så djupt, men har mycket med pengar att göra. De flesta vet nog att många oftast använder tanken "Tänk om allt skulle vara gratis". Ja tänk om, men då är det dags att ni ska börja tänka mer på det. Om vi säger att allt vore gratis, att människorna som sliter på jobbet för att producera något tjänar ingenting, skulle det kännas bra? Skulle det vara rättvist? Ja vet att livet inte är rättvis, men detta kan bli något mer rättvis än vad ni tror. Börja fundera över, om du någonsin ska jobba med bönder för en dag, slita på jobbet och inte få något tillbaks. Inte ett enda skit, det du gör är att få andra bli nöjda när de får sina varor gratis, medan du stirrar på de dag för dag, skulle du gilla det? Det tror inte jag. Ekonomin skulle sjunka så lååågt att inte ens någon skulle kunna gör något åt det. Pengar behövs, pengar räddar flera liv, men kan ändå ta livet på de flesta. Visst är livet en enda stor fråga? Det tycker vi iallafall. Det är bara att kommentera!

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0